ネイト オルソン 専任講師
現代経営学部教員紹介

経歴

ミネソタ大学英文学部卒業。上智大学院言語科学博士課程後期課程終了。東京外国語大学非常勤教員、東京家政大学非常勤講師、明治大学非常勤講師などを経て現職。

専門分野

応用言語学、Content and Language Integrated Learning (CLIL)

学位

博士(言語学)

論文
  • 経営学部向け英語プログラムの開発と評価:カリキュラムマネジメントの視点から / 共著 / 2025年3月 / 東洋学園大学紀要第33号
  • 高等教育におけるPBL の導入:イノベーションの普及理論とステークホルダーの視点からの洞察 (Implementing PBL in Higher Education: Insights from Diffusion of Innovations Theory and Stakeholder Perspectives) / 単著 / 2025年3月 / 東洋学園大学紀要第33号
  • Team Teaching at the University Level: Differing Views on a Soft CLIL Approach / 単著 / 2023年12月 / Explorations in Teacher Development, Vol 29, Issue 2
    • Innovation Theory for Team-Taught Soft CLIL: A Case Study of Junior High School Adoption and Implementation / 単著 / 2023年3月 / Asian CLIL Journal, Vol 1
    • Team Teaching CLIL: Benefits, Challenges, and Best Practices / 単著 / 2022年3月 / TESOL 2022 International Convention Proceedings
    • Student Perceptions of a Team-Taught CLIL Unit on Human Happiness at a Japanese Senior High School / 単著 / 2022年3月 / J-CLIL Journal, Vol 4
    • Diffusion of Innovations in the Times of COVID-19: Japanese University Students’ Perceptions of Seesaw Speaking Tasks / 単著 / 2021年12月 / Sophia Linguistica, Vol 70
    • Creating a Space for CLIL: Strategies for Adoption and Implementation / 単著 / 2021年10月 / JALT Hokkaido Research Presentation Proceedings
    • Collaborative CLIL Implementation in Japan: Native Versus Non-Native Teacher Perspectives and Identities / 単著 / 2021年3月 / American Association for Applied Linguistics (AAAL) Conference Proceedings
    • Tools for Team-Taught CLIL Implementation / 単著 / 2021年3月 / J-CLIL Journal, Vol 3
    • The Potential of CLIL for Team Teaching: A Case Study of a Japanese High School / 単著 / 2020年8月 / JACET 60th International Convention Proceedings
    • ALT Identity and the Use of Students’ L1 in the Team-Taught Classroom / 単著 / 2020年4月 / Sophia TESOL Forum, Vol 12
    • Exploring the Potentials and Pitfalls of Team-Taught CLIL: A Case Study of Teacher Collaboration in a Japanese High School Context / 単著 / 2020年1月 / TIEC 66th Research Presentation Meeting Proceedings
    • Perceptions on ALT Skills Training, Qualifications, and Motivations: From ALTs and JTEs on the JET Program / 単著 / 2019年4月 / Association of Sophian Teachers of English (ASTE), Issue 67
    • Communicative Activities for Every Level / 単著 / 2018年10月 / Sophia TEFL Archival Collection of Praxis, Vol 6

MoreClose

翻訳書
  • 日本語雑談マスター (黄) / 単著 / 2022年6月 / 凡人社
  • 日本語雑談マスター (青) / 単著 / 2021年6月 / 凡人社